Dag 18 | De Hoop Nature Reserve > Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Steven Pleiter - WaarBenJij.nu Dag 18 | De Hoop Nature Reserve > Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Steven Pleiter - WaarBenJij.nu

Dag 18 | De Hoop Nature Reserve > Kaapstad

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Steven

05 Juni 2018 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na het (opnieuw heerlijke) ontbijt vertrokken uit de Hoop voor onze 300 km. reis naar Kaapstad. De eerste 50 km, = het eerste uur, over hobbel-de-bobbel- en gravelwegen. Dat hebben wij in de afgelopen drie dagen volgens mij circa 150 km gedaan, en hoewel de auto wit was toen wij deze meekregen had deze nu een mooie oranje onderkant.

Wij besloten om de route via Hermanus te rijden. Hermanus staat bekend om het zicht op de walvissen, en dat wilden wij nog wel een keer proberen. Het kwam er niet van, we zagen een flink aantal dolfijnen, maar geen walvis(sen). Hermanus is een veel mondainere plaats dan wij tot nu toe gezien hebben, en het was mooi om er even rond te lopen.
Toos wilde op zoek naar een stuk stof om er nog eens een rok van te maken en zo kwamen wij bij een soort Zuid Afrikaanse Pleiter Textiel terecht. Het was als thuiskomen, ook als is de winkel van mijn vader er inmiddels al bijna 40 jaar niet meer. Toos is geslaagd, wij exporteren de stof, zodat er in Nederland een rok gemaakt kan worden.

De temperatuur is vandaag heerlijk dus wij lunchten op het terras en dat was voortreffelijk. Qua eten kunnen wij ons deze vakantie overigens (meer dan) uitstekend redden. Het is tot nu toe nog wel minder Zuid-Afrikaans dan gedacht, maar wij hebben tot nu steeds prima gerechten.

Toen wij de auto parkeerden in Hermanus kwam er meteen een jongen aan die mij vertelde dat mijn auto ook net zo mooi schoon kon worden als die andere auto op de parkeerplaats. Hij en zijn vrienden hadden die net onder handen genomen. De deal was snel gemaakt, zodat die oranje gravel eraf kon. De auto ziet er weer puik uit, voor een paar Euro (zelfs als je er een fooi bijgeeft).

In Hermanus nog een door ons niet geïdentificeerd dier waargenomen. Een soort marmot die op de rotsen aan zee verblijft. Zie de foto’s en bekijk hoe snoezig er een in de zon ligt te baden.

Nu in Kaapstad aangekomen en wij hebben de komende vijf dagen om Kaapstad te verkennen. Waarschijnlijk morgen, omdat het dan nog echt mooi weer is naar de wijngebieden. Wij verblijven in Welgelegen (Boutique Hotel). Nog een herinnering aan vroeger (voor de kenners).

• 05 Juni 2018 - 15:57

Gerrie :

Dag Toos en Steven.
    Prachtige mooie foto van het de bergen bij de kaap.
    Daar kunnen jullie vast erg van genieten.
    Nog veel plezier
    Gerrie
    Ps mijn natuur cursus heeft mij veel geleerd. Helaas geen antwoord over het dier dat daar ligt uit te buiken.

• 05 Juni 2018 - 17:25

Cuny Prins- Pleiter:

Hallo Steven en Toos,
    Ook vandaag lees ik weer een mooi verhaal van jullie lezen.
    De stof die Toos gekocht heeft moet wel bijzonder zijn.
    En leuk om weer zo'n ouderwetse Pleiters winkel te zien.
    De foto 's zijn erg mooi! Wat een lief dier wat daar zo schattig ligt te zonnen. Ik ken het ook niet.
    En ik zag dat je Toyota rijd. mmm ook niet slecht, toch?
    Geniet nog een dag of wat van deze prachtige plekken.
    groet van Cuny

• 05 Juni 2018 - 19:50

Carin:

Wat een leuk winkeltje! Smullen!
    Ook nog iets typisch zuidafrikaans kunnen kopen?

• 05 Juni 2018 - 23:11

Willy:

Wat een prachtige foto’s van zowel de natuur als de dieren. Je kunt niet alles door een lens bekijken, zelf zien is zoveel mooier. Wel fijn dat we mogen meegenieten. Jullie nog een paar dagen te gaan, geniet ervan.

• 07 Juni 2018 - 18:40

Resa:

Het ziet er heerlijk uit daar. Wat een reis!
    Het beestje op de rotsen is, zoals ze het in Zuidafrika noemen, een ‘klipdassie’. In mijn beleving het meest aandoenlijke diertje daar. Veel plezier nog!