Dag 21 | Kaapse schiereiland - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Steven Pleiter - WaarBenJij.nu Dag 21 | Kaapse schiereiland - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Steven Pleiter - WaarBenJij.nu

Dag 21 | Kaapse schiereiland

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Steven

08 Juni 2018 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag een autorit over het Kaapse Schiereiland (ten zuiden van Kaapstad). We hebben met de klok mee gereden, eerst langs de Indische Oceaan naar het zuiden, en ’s middags langs de Atlantische Oceaan terug naar het noorden.

Het weer zat niet mee, bewolkt, en de wolken hingen tamelijk laag. Omdat je steeds om brengen heenrijdt geeft dat een bijzonder effect: dat je steeds vrij kort onder de bewolking rijdt. Op enkele foto’s is dat wel terug te zien.

Door het weer is alles veel minder fotogeniek. Het is wel een prachtige rit, met veel kustplaatsen. In de ene wordt er veel gesurft, in de ander is het artistieker, en weer een ander meer de weekeind speeltuin voor mensen vanuit Kaapstad.

Na de lunch reden wij de Chapman’s Peak route. Erg mooie route door de bergen. Op zich zijn we dat wel gewend, maar nu is het bergen aan de ene kant en de zee aan de andere. Dat is een nieuwe ervaring.

Vanavond nog een keer Afrikaans eten bij Mama Africa. Het einde van onze reis nadert.