Dag 17 | De Hoop Nature Reserve - Reisverslag uit Bredasdorp, Zuid-Afrika van Steven Pleiter - WaarBenJij.nu Dag 17 | De Hoop Nature Reserve - Reisverslag uit Bredasdorp, Zuid-Afrika van Steven Pleiter - WaarBenJij.nu

Dag 17 | De Hoop Nature Reserve

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Steven

04 Juni 2018 | Zuid-Afrika, Bredasdorp

Gisteravond nog even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de sterrenhemel te bekijken. Als je hier even van de bebouwing afloopt is er geen verlichting en zie je veel meer sterren dan wij normaal gewend zijn. Dat is een indrukwekkend en moeilijk te beschrijven gezicht.

Vandaag een uitstekend ontbijt, en daarna vertrokken wij richting zee. Naar schatting 20 km rijden, waar je 40 minuten over doet, omdat de snelheid enorm aangepast moet worden aan de kwaliteit van de (onverharde) weg. ‘Koppie alleen’ was onze bestemming.

De oceaan is indrukwekkend. De branding is veel massiever dan wij met de Noordzee gewend zijn. Hoewel op enige afstand, kwam er een walvis langs, en wij hebben daar intens van genoten. Met het blote oog goed zichtbaar. Met de telelens nog redelijk acceptabele foto’s. Wij zijn vroeg in het seizoen, qua walvissen trek, maar hadden het geluk er dus wel één te zien.

Verder is het vandaag een rustige dag in De Hoop Nature Reserve. Prachtige omgeving waar veel rust van uitstraalt. Wij lezen, genieten van de zon enzovoort.

Morgen door naar onze laatste bestemming: Kaapstad.

• 05 Juni 2018 - 17:30

Cuny Prins- Pleiter:

Ha Steven en Toos,

nog even teruggebladerd. En vandaag zijn de foto's goed zichtbaar.
    Gisteren werden ze niet goed gedownload.
    Prachtig! De foto's van jullie zelf ook!