Dag 22 | Victoria & Alfred Waterfront - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Steven Pleiter - WaarBenJij.nu Dag 22 | Victoria & Alfred Waterfront - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Steven Pleiter - WaarBenJij.nu

Dag 22 | Victoria & Alfred Waterfront

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Steven

09 Juni 2018 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Gisteravond bij Mama Africa gegeten, en dat betekende voor ons het lokale ‘wild’. Een ‘mixed grill’ bestaat uit stukjes krokodil (prima, net varkensvlees), kudu (een ree-achtige), springbok (ook een ree-achtige) en struisvogel. Voor zover het op onze bucketlist stond, kan het eten van deze vleessoorten er dus van af.

Het was vandaag een grauwe dag. Met een graad of 16 klagen ze hier dat het ook nog eens koud is, daar zijn wij het niet zo mee eens.

Vandaag besteed aan een bezoek aan het Victoria & Alfred Waterfront, een havengebied waar hotels, restaurant en winkels zijn te vinden. Winkels van het type PC Hooftstraat. Paar leuke dingen gekocht, en verder meters gemaakt in onze boeken.

Inmiddels is links rijden een gewoonte geworden, het gaat maar heel enkel fout. Ik rijd nu door Kaapstad alsof ik het al jaren gewend ben.

Vandaag ook enkele buien regen. Dat water kunnen ze goed gebruiken. Er is hier sprake van waterschaarste, en dat kom je overal tegen. In iedere toilet die je bezoekt, wordt gevraagd om een kleien spoeling te gebruiken en om de handen vooral met een gel te reinigen, maar niet met water. Het tekort aan water is relatief, en heeft alles te maken met de grote concentratie aan bevolking in deze regio. Dat maakt het probleem voor hen echter niet kleiner.

Morgen onze laatste dag in Kaapstad en begin van onze terugreis naar Amsterdam. Die vlucht vertrekt om 23:00 uur, dus wij hebben nog een hele dag in Kaapstad.

• 09 Juni 2018 - 19:50

Cuny Prins- Pleiter:

Steven en Toos,

Krokodillenvlees is niet direct iets waar ik aan denk als ik aan lekker eten denk!
    Maar okee ,het viel jullie reuze mee. En jullie hebben heerlijk gegeten.

Leuk dat je het links rijden zo eigen hebt gemaakt.
    Fijne dag morgen nog en een hele goede terug reis.

Groet van Cuny