Dag 8: Panorama route - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Steven Pleiter - WaarBenJij.nu Dag 8: Panorama route - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Steven Pleiter - WaarBenJij.nu

Dag 8: Panorama route

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Steven

26 Mei 2018 | Zuid-Afrika, Hazyview

Vandaag hebben wij de Panaroma-route gereden. Een route door mooi en nogal glooiend landschap, met een aantal watervallen en andere natuurverschijnselen onderweg.
De route reden wij van zuid naar noord, en dat betekent dat de mate waarin de bezienswaardigheden interessant zijn toenemen, naarmate de reis vordert.
De namen bedenken wij niet, dat hebben de Zuid Afrikanen gedaan:
- De Mac Mac pools
- Vervolgens een poging gedaan om de ‘Pinaccle’, ‘Gods Window’ en ‘Wonder View’ te zien (3 vergezichten vanaf een hoogvlakte) maar daar kwan het er op neer dat we op de wolken keken (ook mooi trouwens, maar niet het beoogde vergezicht.
- Berlin falls (waterval)
- Lunch in de ‘Boskombuis’, een heel bijzondere plek in de wildernis aan een riviertje. Zondagavond hoop ik de foto te plaatsen.
- Bourke’s Luck Potholes, de meest bijzondere plek met rotsen die door erosie ronde gaten hebben gekregen. Heel erg mooi. Let op de foto's later.
- ‘Three Rondawels’ een mooi uitzicht in de Blyde River canyon.

Dat was een dag lang onderweg, nu met de natuur op de voorgrond (de afgelopen dagen stonden de dieren op de voorgrond).

Een bijkomstigheid die ons erg opviel is de matige kwaliteit van de wegen hier. Wij hadden veel last van gaten in de weg.Iedereen rijdt van links naar rechts, waarbij het voor mij een wonder is dat ik geen band lek gereden heb. In NL zou Rijkswaterstaat het er druk mee hebben.

• 26 Mei 2018 - 20:21

Annemarieke :

Oh..Dit klinkt toch allemaal heel goed. Wij genieten hier van een prachtige zomeravond ...en het dorpsfeest dwz boemerdeboemboembommerdeboenbombombonjk.
    Geniet ervan! Groet van ons allebei.