Dag 15: van Knysna naar Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Steven Pleiter - WaarBenJij.nu Dag 15: van Knysna naar Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Steven Pleiter - WaarBenJij.nu

Dag 15: van Knysna naar Oudtshoorn

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Steven

02 Juni 2018 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Vandaag hebben wij in de ochtend gereisd, via de 'Gardenroute' van Knysna naar Oudtshoorn. Oudtshoorn is een uitstapje landinwaarts opdat wij morgen een deel van Route 62 kunnen rijden (daarover morgen meer).

Deel 1 van de rit vandaag was de 'Gardenroute' door een prachtig landschap langs de kust van de Indische Oceaan. Hier moet ik nog even vermelden dat ik onder de indruk raakte van een boek dat in ons verblijf in Knysna in de lounge lag. Het gaat over de enorme (bos)brand die het gebied rond Knysna in juni 2017 getroffen heeft. De schade is gigantisch en het moet voor de bevolking dramatisch geweest zijn. Om een idee te krijgen heb ik een landkaartje op internet gevonden en dat bij onze foto's geplaatst.
Het wonderlijke is dat de natuur ich in een razend tempo herstelt. Die bomen komen niet zomaar terug, maar het viel ons in eerste instantie helemaal niet op dat er brand geweest was, omdat het toch zo groen is. Maar het moet hier verschrikkelijk geweest zijn.

Bij George verlieten wij de kustweg en gingen, voor deel 2, landinwaarts. Na het passeren van de eerste bergketen kwamen wij in een wijds en tamelijk kaal, maar indrukwekkend, landschap. Het gebied waar wij nu zijn doet mij erg aan de Verenigde Staten denken (Arizona). Enorme vergezichten en lange kaarsrechte wegen.

Deze nacht verblijven wij in Oudtshoorn in een prachtige accommodatie in het binnenland.

Vandaag overigens even flink van slag geweest omdat mijn fotocamera er mee ophield (daarom minder foto's). Het blijkt een mechanisch defect te zijn, wat ik met hulp van Pim Dorst (Keuzekamp-Zwolle) heb kunnen oplossen. Hoe de chat functie in Facebook je behulpzaam kan zijn.