Dagen 3-7: Sefapane River Lodge - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Steven Pleiter - WaarBenJij.nu Dagen 3-7: Sefapane River Lodge - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Steven Pleiter - WaarBenJij.nu

Dagen 3-7: Sefapane River Lodge

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Steven

25 Mei 2018 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Wij waren vier dagen en vier nachten in Sefapane River Lodge in het Kruger Park bij Phalaborwa. Geheel afgezonderd van de rest van de wereld, hebben we vier dagen uitgekeken op de Olifantsrivier en de dieren die daar langskomen. Verstoken van internet, telefoon, whatsapp, enzovoort. In vele opzichten een bijzondere ervaring, en die smaakte voortreffelijk. Wij bleken de enige gasten te zijn en hadden daarom drie mensen tot onze beschikking: een gids, een kok, en een gastvrouw. Nou valt ons op dat gastvrijheid tot nu toe in Zuid Afrika sowieso prima geregeld is, maar deze aandacht was natuurlijk wel erg comfortabel. Ik ben niet zo van de all-inclusive vakanties, maar laat dit er een bijzonder aangename uitzondering op zijn.

Het dagritme ziet er ongeveer als volgt uit: opstaan om 06:30 uur waardoor we om 07:00 uur vertrokken voor een zogenaamde game-drive (rijden met een safari auto om wild te zien). Om 09:30 weer terug in de lodge dan ontbijt. Ruime relaxtijd tot 16:30 uur, uitsluitend onderbroken door lunch, om vervolgens nog een keer een game drive te doen. De zon gaat hier om circa 06:30 uur op en om 17:30 uur onder. Tijdens de gamedrive aan het einde van de middag wordt daarom steevast de zonsondergang gevierd, met een glaasje en een hapje rondom de safari auto, ergens in de bush-bush. Na terugkomst in de lodge diner op het terras onder de inmiddels donkere hemel met veel sterren.

Dit leven is erg goed vol te houden en wij hebben er intens van genoten. Ondertussen heb ik mijn best gedaan om mooie foto’s te maken. Dat valt nog niet mee, want de dieren poseren niet echt. Soms zijn ze nieuwsgierig en nemen ze wat tijd om ons te bespieden, waardoor ik een foto kan maken. Meestal moet ik me behelpen met wat er gebeurt. Van het resultaat hierbij enkele voorbeelden, het was moeilijk kiezen (uit ruim 600 foto’s).

Wij hebben qua wildlife gezien: olifanten (heel veel), ampala’s (heel veel), buffels, zebra’s, giraffen, hyena’s, waterbuffels, kudu’s, nijlpaarden, krokodillen, gestippelde hyena, fluweel-aapjes, Chacma baviaan, en de vogels zijn niet te benoemen (zoveel), maar de Southern Yellow-billed Hornbill (die hier flying banana genoemd wordt) viel het meest op.

Naast foto's is het ook gelukt om een video te plaatsen:

• 25 Mei 2018 - 16:12

Cuny Prins- Pleiter:

Waaaauw, wat een ervaring he? mooi verhaal, veel gezien en dan alles zo relaxed.
    Heerlijk verwend zijn jullie! nou dat hadden jullie verdient.
    Heel veel dieren ook gezien lees ik. Geweldig !!!!!
    Ik zie zoiets als Rick Felderhof voor me........
    Ben benieuwd naar enkele foto's. en lees graag een volgend verhaal.
    Liefs van Cuny

• 25 Mei 2018 - 19:17

Gerrie:

Hoi Toos en Steven
    Wat een prachtige ervaring.
    Heellijk die rust. Maar ook het spotten van dieren is geweldig hè.
    Doe rustig aan en wij wensen jullie nog heel veel plezierige dagen.
    G en G.

• 27 Mei 2018 - 14:03

Ilona:

hallo Steven en Toos.

Wow wat een prachtige ervaring.wat een luxe.3 mensen voor jullie alleen.zal zeker prachtig geweest zijn om al die dieren te hebben gezien.
    We wachten af naar de mooie foto's.
    we wensen jullie nog enorm veel plezier met jullie verder reis.
    groetjes van ons allemaal.

• 28 Mei 2018 - 15:45

Carin:

Wat een mooi filmpje!
    Gewoon heerlijk genieten van al dat moois!
    Bijna net zo veel dieren als bij de Beekse Bergen Lodge

• 31 Mei 2018 - 06:18