Dag 16: Route 62 | Oudtshoorn – De Hoop Nature Res - Reisverslag uit Bredasdorp, Zuid-Afrika van Steven Pleiter - WaarBenJij.nu Dag 16: Route 62 | Oudtshoorn – De Hoop Nature Res - Reisverslag uit Bredasdorp, Zuid-Afrika van Steven Pleiter - WaarBenJij.nu

Dag 16: Route 62 | Oudtshoorn – De Hoop Nature Res

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Steven

03 Juni 2018 | Zuid-Afrika, Bredasdorp

Wij reisden gisteren landinwaarts om vandaag Route 62 te kunnen rijden. Amerika in Zuid-Afrika. Het leek wel of wij door Arizona reden. Oneindige (rechte) wegen door een voornamelijk kaal landschap, en hier en daar over een indrukwekkende bergpas. Bijzonder om mee te maken.

Onderweg nog even een aantal struisvogels op de foto gezet, in de omgeving van Oudtshoorn waren er vele te vinden. Gisteren overigens ook struisvogel gegeten en dat is een hele mooie steak.

En ook onderweg Ronnies Sex Shop. Het schijnt wereldberoemd te zijn. Het verhaal is dat Ronnie aan Route 62 een winkel wilde beginnen om er verfrissingen te verkopen, zoals ijskoud bier, en je kunt er iets eten. De vrienden van Ronnie hebben ’s nachts het woord sex toegevoegd, en zo is Ronnies Sex shop bekend geworden. Bijzondere plek, waar Ronnie (vlecht in het haar en in de baard) vrij rondloopt.

Uiteindelijk naar De Hoop Nature Reserve gereden. Het is de derde keer dat wij kilometerslang over een gravelweg moeten rijden om onze bestemming te bereiken. Nu was het wel 50 kilometer. Onze auto (hagelwit) is nu aan de onderzijde keurig egaal oranje. (Overigens valt op dat er in Zuid-Afrika heel veel witte auto’s rondrijden. Veel meer dan bij ons, waar donkergrijs, donkerblauw, zwart en midden-/lichtgrijs volgens mij de veel voorkomende kleuren zijn.)

Die 50 kilometer over een gravelweg zijn wel weer de moeite waard, want wij zijn opnieuw op een prachtige plaats aangekomen met een even fraaie accommodatie. In the middle of knowhere, vlak aan de kust, waar wij morgen één of meer walvissen hopen te spotten.

Morgen dus meer. We gaan onze laatste week in.

• 04 Juni 2018 - 16:11

Ilona:

de laatste week alweer.wat is dat snel gegaan.maar jullie hebben erg veel gezien.nu nog hopen op een aantal walvissen.we zijn benieuwd.gr van ons allemaal.